søndag 23. januar 2011

Vanlige og uvanlige uttrykk i heimen for tiden

Inspirert av Fru Sol sitt blogg innlegg Vanlige og uvanlige uttrykk føler jeg at jeg må samle noen av frasene som blir flittig brukt i heimen vår for tiden:

Går det bra med deg, mamma/pappa? en veldig mye brukt frase av Aksel- for tiden. Stort sett sier jeg "jada Aksel det gjør det", men for noen dager siden ville jeg teste han litt, og svarte at
Nei, Aksel det går ikke så veldig bra med meg...
Hvorpå Aksel spør "Er du litt pjusk?" (pjusk er når vi ikke er helt i form - f.eks forkjølet)
Jeg: "Ja, jeg er nok det"
Aksel: "Da trenger du litt Akselkos"

Mamma/Pappa er du ikke sint? hvis jeg eller Trollfar blir irritert, og Thomas merker det er han kjapt ute og sier denne frasen i håp om at vi skal smelte og glemme irritasjonen. Noe som forbløffende nok fungere ofte....

Åh så søøøøøøt, den er så søøøøøøt, mamma - du er så søøøøøøt eller den beste av alle
Åh MAMMA - jeg er så søøøøøøøt - brukes av dem begge:-)

Vi kan ikke stole på noen - med østlansk dialekt - sies av Thomas hvorpå Aksel svarer at "jo Thomas - vi kan stole på Brannmann Sam"
"teksten på Brannmann Sam sangen er du kan stole på Brannmann Sam "

Eg trengar litt kos - Aksel er til de grader kosete for tiden, og det sier han klart i fra om.


4 kommentarer:

  1. Så utrolig skjønt! Og så flinke de er til å snakke, da! Wow! Jeg er imponert :) Og takk for at du lot meg inspirere denne flotte posten, det ble jeg skikkelig glad for :D

    SvarSlett
  2. Skulle gjerne møtt disse trollungene og trollmammaen for den saks skyld IRL. Jeg smelter mer og mer for hvert innlegg.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselig kommentar, LØM <3<3

    SvarSlett