lørdag 30. oktober 2010

Klokken......

I det siste har Trollungene sovet mye og lite om hverandre.... mye forkjølelser og "pjuskhet" gjør at vi har latt dem sove litt lenger på dagen i barnehagen, og de legger seg mellom 19:00 og 19:30 helg som hverdag.

Vi er fantastisk heldig som har barn som det ikke er noe tull med ved leggtid. De sover fortsatt i grindsenger, og har aldri forsøkt å komme seg utav på egenhånd. Om morgenen kan de ligge / stå / ligge i gjerne 20-30 minutter og prate sammen før vi står opp med dem. Storsett står vi opp rundt kl 07:00.

I går når de hadde lagt seg kom jeg med den vanlige frasen om at " i morgen er det helg og da skal vi ikke gå i barnehagen. Da kan vi sove leeeenge på morgenen" (Yeah right....)
Trollfar skyter inn at "da kan dere sove til klokken halv ti" hvorpå Aksel galant sier "Eg sovar til klokken halv syv!!!" Og joda... gutten er ikke dummere en at han holder det han lover så 06:45 var det en trøtt gjeng som tuslet inn på det varme badet for å begynne dagen....

Og hvordan han har fått med seg "klokken halv syv" - det er det ingen som vet.....

2 kommentarer:

  1. Flinke flinke gutter som legger seg fint og holder seg innenforbi sprinklene !!!

    Jeg er også heldig som har to stk som legger seg uten fint kl 18.45 og sovner som regel før det er gått et kvarter. Og som dine kan mine også holde på å leke i senga en halvtimes tid om morgenen. Vi står vanligvis opp i halv ni tiden, men da har de altså vært våkne en stund.

    Ha god natt da !!!! (tenker du legger deg på gjesterommet siden det er så god madrass der..*blunke* )

    SvarSlett
  2. Hei,

    Det er hyggelig at du vil være følger på Gardsjul, men jeg tror det er litt dumt. Det vil ikke komme vanlige innlegg der, men på hovedbloggen min www.bestemorshage.blogspot.com kommer jeg til å skrive om juleforberedelser
    hver dag fra fk mandag.
    Hilsen Åshild

    SvarSlett