mandag 25. oktober 2010

Da har Thomas været på 2`års kontroll

Store vakre gutten vår var på helsestasjonen på fredag for EU godkjenning og alt det der...
De vitale målene er nå 89 cm og 13,5 kg. Han er i likhet med Aksel - helt perfekt til Thomas å være! Vi tippet på 2 kg mer en Aksel, og det stemte ganske nøyaktig. Han har vært ca 2 kg tyngre ganske lenge.
Rart å tenke på at det kun var 2 gram som skilte dem når vi dro hjem fra sykehuset....

Han fikk masse skryt for ordforståelse og kjempe bra språk. Han er litt mer utydelig i språket en det Aksel er, uten at det er noe problem å forstå der han sier.

Ellers var han ikke så veldig intressert i å leke med helsesøster. Det var alt for mye annet som var mye mer spennende å ta fatt i, men han besto "koppen på fatet" testen og de andre testene også.

Jeg merker godt at de begge er begynt å bli ganske så sta, blir lett sinte og frustrerte. Spesielt Thomas som har det med å ta til tårene for den minste ting. Er nok frustrerende for både han og meg.
MEN han er også utrolig kjærlig med alle rundt seg. Skal stadig stryke oss på håret, kose, og når Aksel ikke får til noe sier jeg stortsett alltid "Du må spørre Thomas om han kan hjelpe deg" - og da kommer det nesten uten unntak et høyt og tydelig "klart jeg kan" fra Thomas.

Ellers er det bamsen hans som opptar meste parten av tiden hans her hjemme. "jeg savner bamse" er blitt en setning jeg må tåle å høre OFTE, og det er ikke alltid like lett å kle på han om morgenen når han SKAL holde bamse, og nekter å slippe :-)

2 kommentarer:

  1. Hei du, og takk for besøket! Så supert med en tvillingblogg! Jeg lurte på å lage en selv, men med to små fra før (2 og 4 år) har jeg ikke riktig funnet tid til det ennå. Så fint du skriver om hver enkelt av de skjønne guttene dine. Mine gutter er også toeggede, og jeg har også sånn behov for å se dem en og en- selv om de foreløpig gjør det meste nokså synkront. Også virker de jo som kontrastveske for hverandre- på godt og vondt. Men heldige er vi uansett! Det er helt vidunderlig å få være tvillingmor,
    klem fra oss i eikerota;-)

    SvarSlett