tirsdag 19. oktober 2010

Dåpsdag

I dag er det 2 år siden vi hadde dåp for Trollungene. De ble døpt i Fana Kirke av presten som har konfirmert meg og søstrene mine og giftet mine foreldre. Vi hadde litt problemer med å pønske ut hvem som skulle være fadder, gudmor/far osv, men endte opp med min mor som gudmor for Aksel, Trollfar sin mor som gudmor for Thomas + 2 tanter og onkler på hver side til faddere.
Det var en kjempe fin dåp. Aksel hadde på seg kjolen som min bestefar ble døpt i, og Thomas lånte kjolen som svigerinnen vår hadde kjøpt til sin datter som ble født en uke etter dåpen.

Jeg og bestevenninnen min brukte mange timer på bursdagen min (dagen før dåpen) til å pynte og dekorere bordet til besøket. Jeg var i utgangspunktet ikke lysten på dåp, men så ble det slik, og da bestemte jeg meg for å "kompansere litt" med å lage et ordentlig høstbord i stedet for det tradisjonelle med guttefarger.
Vi fikk noe helt utrolig mye skryt for bordet. Flere mente at vi burde giftet oss i samme slengen for det var et bryllup verdig.... kjempe koselig å få så fine tilbakemeldinger.

Dagen gikk kjempe fin, og ikke minst kjempe fort. Jeg merker at jeg var nok ganske stresset den dagen for det eksisterer ikke så mange bilder. Jeg var nok småredd for at Trollungene skulle lage galskap, selv om jeg nå ser at det selvfølgelig ikke hadde vært noe problem siden vi var ca 20 personer som kunne tatt del i galskapen....



Legg merke til Thomas som tviholder på Aksel

5 kommentarer:

  1. Utrolig fint bord! Skulle ønske jeg tenkte på det der da vi hadde høst-navnefest for førstemann;)

    SvarSlett
  2. Så flinke dere var! Nydelige gutter og flott bord!

    Må si jeg leste to ganger og lo litt da du skrev om venninnens datter som ble født en uke etter dåpen. Det var godt gjort, tenkte jeg, døpt i mammas mage liksom! Men så var det jo Trollungene sin dåp, selvfølgelig!

    SvarSlett
  3. haha... kanskje en smule feil formulering der, ja.. *kremt* :-)

    SvarSlett