søndag 29. august 2010

"ADATT"

Aksel ser på mamma og sier "ADATT"....
Jeg tenker og grubler, men kobler det ikke....

"mamma skjønner ikke hva du mener" sier jeg etter x antall forsøk på å gjette hva han sier.
Aksel gliser og fniser. "Adatt Adatt"

"forstår du hva det er Aksel sier, Thomas??" sier jeg til den andre Trollungen

"ADATT ADATT ADATT" svarer Thomas med et glis ut av en annen verden!

og snart sitter de der, Trollungene mine, og roper ADATT, ADATT, ADATT, mens de holder på å falle ut av stolene sine fordi de ler sånn....

Og slik har de holdt på i minst 6 mnd nå....

De HAR virkelig et hemmelig ord som ingen andre kan......

7 kommentarer:

  1. Hi hi så herlig! Jentene mine skjønner hverandre også, selv om det florerer av ord som "ustehen" (=smokk) og "ventån" (=jenta).

    Bare fordi jeg lurer, forresten: Var et av forslagene dine "Lille Petter Edderkopp"? Der har du jo en Adatt i "Og Petter ned adatt". Sånn cirka.

    Du har sikkert foreslått dette og mangt mer. Men jeg ble nysgjerrig, nå, altså!

    SvarSlett
  2. Takk for tipset, Snuppa! Det med Petter Edderkopp har jeg IKKE tenkt på... må høre med Trollungene under middagen i dag. Har til og med Googlet ordet for å sjekke om det kunne nøste opp i det... eneste jeg fant var ADATT - forkortelse for "asociación de amigos del templo del tibidabo" Kanskje de er med i en hemmelig sekt??? :-DDD

    SvarSlett
  3. Åååå så herlig. Jeg gleder meg til bøllerfø og pøbel begynner å snakke, enn så lenge har de bare såvidt startet med gurgling.

    SvarSlett
  4. Så herlig!! Adatt.. adatt.. hmm, aner ikke hva det kan være jeg, og så ler de godt av det også? hehe, de er søte da!!

    Her er det også masse ord, de er tospråklige virker det som; tvillingspråket sitt og det alle vi andre forstår også.. Så det er festlig når de skravler og fekter med hverandre, bare tullball og rare ord bare de to ler seg skakke av! Tenk så heldige de er som har hverandre!!!

    Skjønne trollungene dine, må få sendt jentene på date en gang!! :-D

    SvarSlett
  5. Å så skjønne de er , forstår godt at de godter seg når bare DE forstår, og ingen andre ;.)

    SvarSlett
  6. Så herlig! Tvillingene har også ord som bare de forstår. rare greier!

    SvarSlett
  7. Oy.... så koselig med alle mld som var kommet her inne da :-)

    Tusen takk!!!

    SvarSlett